martes, 17 de noviembre de 2015

More phonemes (group 1)

This term we are working the first group of phonemes: /s/, /a/, /t/, /i/, /p/, /n/. We identify words beginning with those sounds and soon we will able to put them together making simple words. We have learnt the half, and we keep practicing with songs, games and handicrafts. Do you like our snakes? We use them to practice the /s/ sound with this song taken from Jolly Phonics:

Este trimestre estamos trabajando el primer grupo de fonemas: /s/, /a/, /t/, /i/, /p/, /n/. Los identificamos en palabras que empiezan con esos sonidos y pronto seremos capaces de ponerlos juntos y de formar sencillas palabras en inglés. Hemos aprendido la mitad, y seguimos practicando con canciones, juegos y manualidades. ¿Os gustan nuestras serpientes? Son para practicar el sonido /s/ con esta canción de Jolly Phonics:

  



We are also learning a lot with Captain Jack Magic Phonics, and here we have some drawings with the sounds that we have learnt:

También estamos aprendiendo mucho con Captain Jack Magic Phonics, y aquí tenemos algunos dibujos con los sódicos que hemos aprendido:

Words with /s/


Words with /a/


 Words with /t/


But what we love the most is playing with the smart board. You can use this games to improve the pronunciation and recognition of these phonemes:

Pero lo que más nos gusta es jugar con la pizarra digital. Podéis usar estos juegos para mejorar la pronunciación y el reconocimiento de estos fonemas:

/s/

ABCmouse.com



KidsTv S song



/a/


Man, cat and rat reader




/a/ rap



Cloud catcher




/a/ photoshoot




/t/

/t/ presentation




ABCmouse.com Song



T Song