domingo, 29 de noviembre de 2015

Thanksgiving Day

Last Thursday we celebrated in our classrooms a traditional and important festivity in USA: Thanksgiving Day. The previous days we were studying its history and how people celebrate it at their homes.
El pasado jueves celebramos en nuestras clases una tradicional e importante fiesta en EEUU: EL Día de Acción de Gracias. Los días anteriores estuvimos estudiando su historia y cómo lo celebra la gente en sus hogares.

During this week we learnt the main following vocabulary:
Durante esta semana hemos aprendido el principal vocabulario:


Pilgrim


Peregrino


Indian / Native
  



Indio / Nativo


Mayflower ship



Barco Mayflower (flor de mayo)


Turkey




Pavo

Here you can see some of the songs, dances and games that we have played:
Aquí podéis ver las canciones, bailes y juegos a los que hemos jugado:


Disco turkey song – original



Our disco turkey dance




Pass the hot potato




We have also made some handicrafts; the youngest made some necklaces colouring a funny turkey.
Además hemos hecho manualidades; los más jóvenes hicimos unos collares coloreando un gracioso pavo.

The four years old children have made the pilgrims´ hats and the Indians’ feathers to look like them:
Los niños de cuatro años hicimos los sombreros de peregrines y las plumas de indios para parecernos a ellos:

 

The oldest decorated some cool cards for our families:
Los más mayores decoramos unas tarjetas chulas para nuestras familias:




On Thanksgiving Day we all said thank you to God for all the blessings that we have in our lives. The three years old children stomp their hands on a beautiful mural:
El día de Acción de Gracias todos dimos gracias a Dios por las bendiciones que tenemos en nuestras vidas. Los de tres años estamparon su mano en un bonito mural:



The four years ones made drew that for which they were grateful (family, friends, school, toys…) and put the drawing inside the “turkey bank”.
Los de cuatro dibujaron aquello por lo que estaban agradecidos (por la familia, amigos, el cole, los juguetes…) y lo metieron dentro del “pavo hucha”.

 



The five years old did the same but they stuck their drawings on the Mayflower ship:

Los de cinco años hicieron lo mismo pero pegaron sus dibujos en el barco Mayflower:




It was a nice way of knowing better the American traditions and to be aware of how lucky we are and how many blessings we have in our lives. So remember that you should be grateful for them!

Fue una buena forma de conocer mejor las tradiciones americanas y de ser conscientes de cuánta suerte tenemos por la cantidad de bendiciones que hay en nuestras vidas. ¡Así que recuerda que deberías estar agradecido por ellas!

miércoles, 25 de noviembre de 2015

Three years old children and the toys

The three years old children love playing and of course, we love toys! We have learnt with Captain Jack some vocabulary about toys and we want to show you how well we recognize the words:


A los niños de tres años nos encanta jugar y por supuesto, ¡nos encantan los juguetes! Hemos estado aprendiendo con Captain Jack vocabulario sobre juguetes y queremos enseñaros lo bien que reconocemos las palabras:

 


lunes, 23 de noviembre de 2015

The family

The 4 years old children are finishing the third didactic unit. We liked it a lot because it´s about the family and we want to dedicate this beautiful song to ours. We hope you enjoy it!


Los niños de 4 años estamos terminando la tercera unidad didáctica. Nos ha gustado un montón porque trata sobre la familia, y queremos dedicar esta bonita canción a las nuestras. ¡Esperamos que la disfrutéis!

 

In this link you can review the vocabulary that we have learnt. Clic the image:
En este enlace podéis repasar el vocabulario que hemos aprendido. Pinchad la imagen:


viernes, 20 de noviembre de 2015

Children Rights Day


Today we celebrated at school the Children Rights Day. It is very important for us to understand what is a right and what does it mean. Here you have some good explanations:

Hoy hemos celebrado en el cole el Día de los Derechos del Niño. Es muy importante para nosotros entender que es un derecho y qué el lo que implica. Aquí tenéis un par de buenas explicaciones:

 



Here you can see in a few days (after our project evaluation) what we have learnt about this important subject and how we explained it  to our Primary friends:
Aquí podéis ver dentro de unos días (después de nuestra evaluación del proyecto)  lo que hemos aprendido de este tema y cómo se lo hemos explicado a nuestros amigos de Primaria:


For further information, see this video!:

Para más información sobre este tema, ved este vídeo:




martes, 17 de noviembre de 2015

More phonemes (group 1)

This term we are working the first group of phonemes: /s/, /a/, /t/, /i/, /p/, /n/. We identify words beginning with those sounds and soon we will able to put them together making simple words. We have learnt the half, and we keep practicing with songs, games and handicrafts. Do you like our snakes? We use them to practice the /s/ sound with this song taken from Jolly Phonics:

Este trimestre estamos trabajando el primer grupo de fonemas: /s/, /a/, /t/, /i/, /p/, /n/. Los identificamos en palabras que empiezan con esos sonidos y pronto seremos capaces de ponerlos juntos y de formar sencillas palabras en inglés. Hemos aprendido la mitad, y seguimos practicando con canciones, juegos y manualidades. ¿Os gustan nuestras serpientes? Son para practicar el sonido /s/ con esta canción de Jolly Phonics:

  



We are also learning a lot with Captain Jack Magic Phonics, and here we have some drawings with the sounds that we have learnt:

También estamos aprendiendo mucho con Captain Jack Magic Phonics, y aquí tenemos algunos dibujos con los sódicos que hemos aprendido:

Words with /s/


Words with /a/


 Words with /t/


But what we love the most is playing with the smart board. You can use this games to improve the pronunciation and recognition of these phonemes:

Pero lo que más nos gusta es jugar con la pizarra digital. Podéis usar estos juegos para mejorar la pronunciación y el reconocimiento de estos fonemas:

/s/

ABCmouse.com



KidsTv S song



/a/


Man, cat and rat reader




/a/ rap



Cloud catcher




/a/ photoshoot




/t/

/t/ presentation




ABCmouse.com Song



T Song



jueves, 12 de noviembre de 2015

The body and the health

Here you have some really funny games to review the parts of the body and some videos about these topics:

Aquí tenéis algunos juegos muy divertidos para repasar las partes del cuerpo y videos sobre estos temas:

GAMES













Bath time / hora del baño


VIDEOS



The bath song




Move your body!!!




Healthy food




Healthy habits



domingo, 8 de noviembre de 2015

Autumn Day!!!


Last Friday we had a great experience: the autumn day!!! First, we started with an English storytelling about a sad and frightened leaf which didn´t dare to fall down from the tree in autumn. Seasons went by and he met different characters who encouraged it to dance with the wind. Finally, our little friend falls down when it has to help a new unexperienced leaf.

Este pasado viernes hemos tenido una experiencia genial: ¡¡el día del otoño!!! Primero empezamos con el cuentacuentos en ingles sobre una triste y asustada hoja que no se atrevía a caerse del árbol en otoño. Las estaciones iban pasando y fue conociendo diferentes personajes que la animaban a bailar con el viento. Al final, nuestra pequeña amiga se atreve a caer cuando tiene que ayudar a una pequeña hoja inexperta.







After this, we participated in different activities and games with our teachers, and in the afternoon some parents came to school to teach us stories, more games and workshops. We had a lot of fun and we are looking forward to repeating the experience!!!



Después, participamos en diferentes actividades y juegos con nuestros profess y por la tarde algunos padres vinieron al cole a enseñarnos cuentos, más juegos y talleres. ¡¡¡Nos lo pasamos genial y estamos deseando volver a repetir la experiencia!!!



miércoles, 4 de noviembre de 2015

3 years old kids learning

Despite being learning all our didactic unit concepts and vocabulary, we don´t forget to review almost everyday some basic concepts such as the numbers and the colours. We want to show you how well we do it now:

A pesar de estar aprendiendo todos los conceptos de nuestras unidades didácticas, no nos olvidamos de repasar casi a diario algunos conceptos básicos como los números o colores. Queremos enseñaros lo bien que lo hacemos ya:

 


We love singing, but we use all kind of resources, such as smart board games, videos, posters, flash cards and story books. A few days ago we read this one in the classroom and we were delighted.


Nos apasiona cantar, pero utilizamos todo tipo de recursos, como la pizarra digital, vídeos, posters, bits de inteligencia y cuentos. Hace unos días leímos este en clase y nos encantó.





lunes, 2 de noviembre de 2015

More Halloween resources

Here you have some Halloween resources. Please, clic the image if you want to see last year resources.

Aquí tenéis algunos recursos de Halloween. Por favor, pinchad en la imagen si queréis ver también los del año pasado.

 

Vocabulary



On-line games / Juegos on-line


Carve a pumpkin






Make a pumpkin face


Match the shadows





Find the differences








Videos


How do we celebrate Halloween?



Story: Winnie the Witch




Songs / Canciones
















Slideshare